a
a
HomeOpinionOnline γυμναστική, αυτή η μάστιγα

Online γυμναστική, αυτή η μάστιγα

Home Workout

Στην εποχή του κορονοϊού και της επαναλαμβανόμενης καραντίνας, καταστάσεις που περιορίζουν στο ελάχιστο τις μετακινήσεις και τις δραστηριότητες μας, η γυμναστική στο σπίτι η οποία κρίνεται απαραίτητη για την υγεία μας (σωματική και ψυχική), αποτελεί μονόδρομο.
Σωστό ή όχι, η online γυμναστική αποτελεί ένα από τα σημεία των (περίεργων) καιρών που ζούμε, με αρκετά πλεονεκτήματα αλλά -όπως οφείλουμε να παραδεχτούμε- ακόμα περισσότερα μειονεκτήματα.

Έχοντας γράψει αμέτρητα χιλιόμετρα σε διαδρόμους γυμναστικής και άλλα τόσα βήματα εντός και εκτός των τειχών ενός γυμναστηρίου ή του σπιτιού χύνοντας λίτρα ιδρώτα, όσον αφορά τη διαδικτυακή άσκηση, τολμώ να καταλήξω στο… ναι μεν, αλλά.

Ας εκμεταλλευτούμε την τεχνολογία προς όφελός μας, έστω και προσωρινά κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού ή όταν δεν έχουμε χρόνο υπό κανονικές συνθήκες, αλλά πάντα με προσοχή, σύνεση και ακούγοντας πρώτα από όλα το σώμα μας!

Ας δούμε λοιπόν τα θετικά και τα αρνητικά!

Πλεονεκτήματα

  • Μπορούμε να γυμναστούμε οποιαδήποτε στιγμή έχουμε ελεύθερο χρόνο, αρκεί να μην το κάνουμε με γεμάτο στομάχι. Έτσι ορίζουμε εμείς την ώρα, χωρίς το άγχος να προλάβουμε το μάθημα.
  • Γυμναζόμαστε στον χώρο μας, τον οποίο μπορούμε να έχουμε διαμορφώσει σύμφωνα με τις δικές μας ανάγκες και γούστο.
  • Συνήθως δεν χρειάζεται να ξοδέψουμε χρήματα για συνδρομές και μαθήματα, αφού η άσκηση βρίσκεται δωρεάν ένα κλικ μακριά, σε κάποιο βίντεο στο YouTube ή σε μια εφαρμογή του κινητού μας.
  • Επιλέγουμε την άσκηση που μας ευχαριστεί και μας ταιριάζει.
  • Μπορούμε να γυμναστούμε με τον σύντροφο, τα παιδιά ή τον συγκάτοικό μας

Μειονεκτήματα 

  • Δεν υπάρχει συστηματική παρακολούθηση από κάποιον ειδικό, ώστε να μας διορθώσει, να μας κατευθύνει και να ελέγξει την προσωπική μας εξέλιξη.
  • Ενδέχεται να ακολουθήσουμε μεθόδους και ασκήσεις που δεν είναι κατάλληλες για εμάς ή ακόμα και να υπερεκτιμήσουμε τις αντοχές και τις δυνατότητές μας με αποτέλεσμα να τραυματιστούμε ή να καταπονήσουμε το σώμα μας.
  • Δεν εξασφαλίζεται η επάρκεια ή η επαναληψιμότητα, όπερ σημαίνει ότι κανείς δεν μας εγγυάται ότι θα ασκηθούμε στο βαθμό που πρέπει.
  • Διάφοροι παράγοντες του σπιτιού, όπως ένα τηλεφώνημα, η οικογένεια, κλπ., μπορεί να διακόψουν την άσκησή μας και να χάσουμε τον ρυθμό.
  • Δεν έχουμε την ευκαιρία να κοινωνικοποιηθούμε, ενώ χάνεται κάθε διαδραστικότητα.
  • Διακόπτουμε την ροή της γυμναστικής μας για να ξαναδούμε στο βίντεο κάποιο σημείο της άσκησης που ενδεχομένως δεν καταλάβαμε.
  • Μπορεί να πέσουμε θύμα κάποιου απατεώνα που συστήνει τον εαυτό του ως επαγγελματία γυμναστή και μας δίνει λάθος πληροφορίες και συμβουλές.

Όπως γίνεται αντιληπτό, η online γυμναστική είναι μια λύση ανάγκης για ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντικαταστήσει την άθληση σε εξωτερικό χώρο, στη φύση ή σε ένα πιστοποιημένο γυμναστήριο.